وزارت دفاع روسيه: موشک هاي ايران تهديدي براي اروپا نيست
وزارت دفاع روسيه: موشک هاي ايران تهديدي براي اروپا نيست
خراسان - مورخ دوشنبه 1390/03/23 شماره انتشار 17858
نويسنده: بهروزي
 
 

درحالي که به ادعاي منابع اسرائيلي و براساس يافته هاي آژانس هاي اطلاعاتي غرب، کميته اي در سازمان ملل در گزارشي به پروژه هاي مخفيانه ايران در پيشبرد قابليت هاي موشکي خود پرداخته است، آناتولي آنتانوف، معاون وزير دفاع روسيه پس از نشست اخير شوراي ناتو- روسيه تاکيد کرد که موشک هاي ايران نمي تواند تهديدي براي اروپا باشد زيرا قصد حمله به اين کشورها را ندارد.معاون وزير دفاع روسيه با تاکيد بر اين که نمي توانم بگويم ايران يک تهديد است، اظهار کرد: آن چه بايد لحاظ شود توان اين کشور يا آن کشور براي ساخت سلاح موشکي نيست بلکه نيات و برنامه ها نيز هست. آنتانوف با اين سخنان بار ديگر طرح سپر موشکي مورد نظر غرب را زيرسوال برد. مشروح اين اظهارات و اخبار مرتبط در پي مي آيد.

 

وزارت دفاع روسيه: ايران قصدي براي حمله به اروپا ندارد

ايسنا به نقل از خبرگزاري اينترفکس گزارش داد: معاون وزير دفاع روسيه تاکيد کرد که موشک هاي ايران نمي تواند تهديدي براي اروپا باشد زيرا قصد حمله به اين کشورها را ندارد. آناتولي آنتانوف در گفت وگو با راديو «اکو مسکو» درباره نتايج نشست اخير شوراي ناتو- روسيه در بروکسل اظهار کرد: چه کسي امروز اروپا را تهديد مي کند؟ شما به ايران اشاره کرديد. چرا ايران بايد موشکي را به سمت برلين يا رم پرتاب کند؟ سياست ايران، آن گونه که توسط مقامات ايران اعلام شده است، توسعه روابط با کشورهاي اروپايي است.وي افزود: نمي توانم بگويم که ايران يک تهديد است.

 

وظيفه ديپلمات هاست نشان دهند پيشنهاد سپر دفاعي آمريکا چه اندازه خطرناک است

آنتانوف هم چنين گفت: آن چه بايد لحاظ شود توان اين کشور يا آن کشور براي ساخت سلاح موشکي نيست، بلکه نيات و برنامه  هايش نيز هست درحالي که ايران قصد حمله به اروپا را ندارد. معاون وزير دفاع روسيه ادامه داد: اين مسئله بايد مورد مذاکره قرارگيرد و حل شود. ۲ راه براي از بين بردن تهديد نظامي- فني وجود دارد، از طريق ايجاد يک سپر موشکي و راه ديپلماتيک که روسيه آن را پيشنهاد مي کند. وي ادامه داد: اگر کشوري يا گروهي از کشورها تصميم بگيرند دفاع شان را تقويت کنند چه اشکالي دارد؟ اين نبايد براي دفاع روسيه مضر در نظر گرفته شود. آنتانوف گفت: معتقدم وظيفه ديپلمات هاي نظامي و در کل ديپلمات ها اين است که نشان دهند مسير پيشنهادي آمريکا چه اندازه خطرناک است.

 

امير اسماعيلي: پوشش راداري فضاي کشور در وضعيت بسيار مناسبي است

در همين حال به گزارش ايرنا، فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء(ص) گفت: نمونه هاي اوليه موشک هاي مرصاد و شاهين تحويل قرارگاه پدافند خاتم الانبياء (ص) شده و درحال آزمايش و راه اندازي است.امير سرتيپ فرزاد اسماعيلي افزود: تست موشک مرصاد که توسط صنعت دفاعي کشور تحويل اين قرارگاه شده، نتايج خوبي به دنبال داشته است.فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء(ص) اظهار داشت: هم اينک موشک هاي مرصاد و شاهين در شبکه يکپارچه پدافند هوايي قرار گرفته اند.وي درباره پوشش راداري فضاي کشور با بيان اين که کشف هواپيماهاي دشمن نخستين وظيفه قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء(ص) است، خاطرنشان کرد: با بهينه سازي رادارهاي موجود و توليد داخل از نظر پوشش فضاي کشور در وضعيت بسيار مناسبي قرار داريم و توانسته ايم پوشش منسجمي را در سطح کشور ايجاد کنيم.سرتيپ اسماعيلي افزود: با وجود تحريم ها، صنايع داخلي و دانشگاه هاي کشور به نقطه تجميعي دست  يافته اند و توانسته ايم سامانه هاي برد بلند موجود در کشور را از نظر ديد و نوع ردگيري و مکانيزاسيون آن ها با سامانه يکپارچه ارتقا دهيم.فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء(ص) خاطرنشان کرد: در بحث توليد سلاح هاي پدافندي مورد نياز کشور نيز اقدامات بسيار شايسته اي انجام شده و به دستاوردهاي بزرگي دست يافته ايم که جزئيات اين دستاوردها در چند ماه آينده به اطلاع عموم مردم شهيدپرور مي رسد.

 

پلان هواپيماي حامل مرکل به ايران اعلام نشده بود

اميرفرزاد اسماعيلي، فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء(ص) همچنين در گفت وگو با خبرگزاري فارس، با اشاره به ممانعت از عبور هواپيماي حامل مرکل صدراعظم آلمان از فضاي کشورمان اظهار داشت: قضيه هواپيماي خانم مرکل اشتباهي بود که خلبان آن هواپيما داشت و ما هيچ گونه مسئله اي نداشتيم. اين هواپيما اگر پلانش گفته مي شد مثل صدها پرواز ديگر که از انواع و اقسام کشورها عبور مي کنند، اجازه عبور مي يافت هر چند اين هواپيما بعد از گذشت مدت زماني که خلبانش به خود آمد، اجازه گرفت و عبور کرد.

ارزيابي يک کارشناس از وضعيت اختلاف نظر روسيه و غرب درباره سپر موشکي

اميرعلي ابوالفتح، کارشناس مسائل آمريکا در گفت وگو با خراسان درباره آخرين موضع گيري هاي روسيه در قبال طرح سپر موشکي آمريکا و تاثير اختلاف ۲ کشور بر رويکرد مشترک نسبت به برنامه هسته اي ايران گفت: اختلاف هاي آمريکا و روسيه بر سر طرح سپر موشکي هم چنان ادامه دارد، با اين حال اين اختلاف ها موجب نشده است که روند اجراي اين طرح متوقف شود و در واقع روسيه به اظهار نارضايتي بسنده کرده است. ابوالفتح در پاسخ به اين سوال که آيا روسيه در پي کسب امتيازهايي از آمريکاست يا واقعا و در ماهيت با طرح سپر موشکي آمريکا مخالف است ، اظهار کرد: روسيه البته در هر مرحله اي امتيازهاي خود را مطالبه مي کند اما مخالفتش با طرح سپر موشکي آمريکا حقيقي است و پارامتر ايران در آن نقشي ندارد. اين کارشناس مسائل آمريکا در اين زمينه افزود: طرح سپر موشکي آمريکا داراي يک سيستم راداري است که مي تواند تحرکات داخل روسيه را رصد کند و مسکو به اين دليل که اين سيستم راداري کاملا برابري روسيه و آمريکا را به هم مي زند با استقرار آن مخالف است.به عقيده مقام هاي روسيه، اگر آمريکا بتواند تحرکات داخل اين کشور را رصد کند، واشنگتن در تمامي معادلات سياسي که يک طرف آن مسکو باشد، اهرم فشاري را در اختيار خواهد داشت.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: دو شنبه 23 خرداد 1390برچسب:,
ارسال توسط amin
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 154
بازدید دیروز : 381
بازدید هفته : 544
بازدید ماه : 535
بازدید کل : 72329
تعداد مطالب : 751
تعداد نظرات : 74
تعداد آنلاین : 1



http://royalsell.com/theme/images/royalsell-amudi.gif

javahermarket